Nederlander Thijs van Rookhuizen wint ruim 34.000 Gulden bij The Capital Cup

11
jun

Nederlander Thijs van Rookhuizen wint ruim 34.000 Gulden bij The Capital Cup

Zondag heeft de finale van The Capital Cup plaatsgevonden in het pittoreske Rhoon, ten zuidwesten en onder de rook van Rotterdam. Allesbehalve pittoresk was het deelnemersveld van dit internationale FootGolf event, waarbij de wereldtop van deze jonge sport bij aanwezig was. Naast deze wereldtoppers, uit o.a. Amerika, Italië en Japan, gaven ook verschillende oud-professionals uit het Nederlands betaald voetbal acte de présence; onder andere Danny Landzaat, Evgeniy Levchenko, John Heitinga, Orlando Engelaar, Kees Kwakman en Henk Fräser betraden het groen voor een potje FootGolf.

Winnaar

Thijs van Rookhuizen kroonde zich, tegen zijn eigen verwachting in, als winnaar van het toernooi. Op plek twee eindige de Zwitser Vincent Huber met kort daarachter opnieuw een Nederlander: Sam van Bracht. De top vijf werd gecompleteerd met de Tsjechische Thomas Bartko en de fransman Antonio Balestra. Voorafgaand aan het toernooi had Van Rookhuizen zijn doel bepaald op de top 20 van de ruim 200 deelnemers uit zo’n 18 verschillende landen uit diverse continenten. Na de eerste dag stond hij op plek twee en ook de tweede dag hield hij die plek lang vast tot de laatste ronde: ,,Als de eerste dag goed gaat met de tweede plek, en de tweede dag net zo goed. En dan de laatste ronde zo spelen voor zoveel mensen geeft een geweldig gevoel, dan word je eerste. Ik ben eentrotse winnaar en het geeft een enorme ontlading!’’

Voor het eerst ooit werd het prijzengeld bij een internationaal sportevent uitbetaald in cryptocurrency. Van Rookhuizen ontving ruim 34.000 Gulden, wat op dat moment omgerekend ongeveer €2.400 was. Daarnaast ontving hij, samen met de winnaars van de andere klassementen, van Official Mobile Partner Motorola Nederland een Motorola Z2 Play. De beste ‘bekender Nederlander’ was Evgeniy Levchenko, die op een hele knappe twaalfde plek eindigde.

FootGolf Capital Tour | Powered by 

Deze editie van The Capital Cup is ook aangegrepen om het partnership tussen de sport en het digitale betaalmiddel de Gulden te bekrachtigen. Door een crowdfundingsactie via de community achter de Gulden is de community hoofdsponsor van de Europese FootGolf tour geworden. Twee oer-Hollandse, jonge maar innovatieve producten die elkaar versterken. Deze unieke propositie leidde tot een opbrengst van bijna 80.000 Gulden via de crowdfundingsactie, wat op het moment van het bereiken van dit streefbedrag een waarde vertegenwoordigde van ongeveer €7.500. De waarde op het moment van ditschrijven ligt op ongeveer €5.800. Deze waarde kan morgen weer een stuk hoger of weer wat lager liggen.




  • Delen: